czwartek, 13 marca 2014

Domek dla lalek

Zaczeliśmy przygotowywać domek dla lalek. Ścianki są zrobione ze sklejki, ściany pomalowane farbami. Dach i komin - no może to co z nich zostało - z tektury.

 Rozkład jest taki:
zielona jest kuchnia
żółty - salon
brązowy - to będzie łazienka
różowy z malunkami - pokój dziecięcy
na samej górze - sypialnia rodziców


jak widać karton się nie bardzo sprawdza przy tak małych dzieciach. Dach już jest częśćiwo odklejony, komin już dwa razy kleiłam.

Moje pytanie jest takie - z czego zrobić mebelki żeby wytrzymały jakiś czas? Miałam zamiar zrobić z tektury i patyczków po lodach. Później pomyślałam, że może z masy solnej - ale to wszystko chyba nie jest zbyt trwałe.
Więc czekam na Wasze podpowiedzi!

pozdrawiam serdecznie!

15 komentarzy:

  1. Ale świetna zabawa podczas tworzenia takiego domku . Wiem że karton obklejony kolejnymi warstwami z kawałków na przykład gazet i pomalowany sprawdza się doskonale w takich konstrukcjach .
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam zrobić domek :) Polecam mebelki drewniane do składania http://allegro.pl/mebelki-drewniane-dla-lalek-34el-domek-drewniany-i3828018144.html można je wzmocnić klejem i polakierować lakierem (taki z buźką, nietoksyczny,przeznaczony do zabawek :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu kochana domek śliczny a mebelki można zrobić np. szafę i łóżeczko z pudełek po zapałkach - bo rozumię że ma być wszystko mikro - np wanne można z pudełka po kremie to co ze będzie okrągła , stoliczek nap rolka ucięta po papierze toaletowym i nakleić blat z kartonu - możliwości jest wiele jutro pobiegam po blogach na pewno cos się znajdzie znajdzie no i są gotowe w marketach ostatnio widziałam w Netto jak coś znajdę dam znać buziaki slę Marii

    OdpowiedzUsuń
  4. Super domek Pamiętam jak my z siostrą Bawiłyśmy się takimi małymi lalkami Najfajniejsze było właśnie wymyślanie robienie mebelków itp . Ale nasze to nie miały być na stale wiec robione były z klocków

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mogę się doczekać ,jak zaczniesz go meblować;))
    Ja użyłabym jednak pudeł kartonowych,bo one są naprawdę trwałe.Pewnie,że nie jest łatwo ciąć takie pudełko po owocach,ale efekt powinien być trwały.
    Meble tapicerowane okleić materiałem i będzie cudnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu jest tyle przeróżnych pudełek ,kartoników po różnych rzeczach czy to palastikowych czy papierowych.Wiadomo ,że drewniane byłyby idelane ale skoro nie ma to trzeba je czymś zastąpić .Druga sprawa to jak duże są dzieci,bo jesli takie maluchy to wiadomo jaka może być trwałaść,ale jak większe i umiące się bawić to z kartonów mogą starczyć na bardzo długo.Moja córka kiedyś robiła sobie sama i naprawdę wytrzymały długi okres czasu dopóki pewna mała diablica ich w pazurki nie złapała.
    Życzę powodzenia w meblowaniu i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby dziewczynki były duże to bym się nie zastanawiała z czego zrobić mebelki. Ale starsza ma 4 lata a młodsza rok... Może po prostu zrobię z tego co mam pod ręką a jak się zniszczą to zrobię nowe :) Ale i tak bardzo Wam dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Na pewno skorzystam!

      Usuń
  7. Zapowiada się fajnie:) Czekam na efekt końcowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Będzie śliczny domek :) Ja zrobiłam mebelki z tektury ale obszytej tkaninami obiciowymi.Na moim blogu jest kursik na szyte łożeczko,zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla Dzieci to świetna sprawa, w czasach mojego dzieciństwa z konieczności robiło się zabawki i dzięki temu dzieci rozwijały wiele funkcji, a dziś mamy kupują gotowe...

    OdpowiedzUsuń
  10. polecam myfroggystuff na youtube tam prezentacja na dosłownie każdy mebelek do domku pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zrobiłam z drewnianych klocków, które podebrałam po cichu z pudełka zabawek mojej córki (3lata). Kleiłam klejem na gorąco z pistoletu, do tej pory nie udało jej się rozbroić mebelków, a mają już ponad pół roku (dostała domek w prezencie pod choinkę).
    tutaj link do Domku dla Lalek:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.525129037602004.1073741830.475416069239968&type=3

    a tutaj zdjęcia z making off:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.526462650801976.1073741835.475416069239968&type=1

    Pozdrawiam
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  12. 50 year-old Speech Pathologist Alessandro Bicksteth, hailing from Saint-Hyacinthe enjoys watching movies like Chapayev and Lego building. Took a trip to Redwood National and State Parks and drives a Ferrari 250 GT California LWB Prototype Spyder. znajdz tutaj

    OdpowiedzUsuń